Mitt tal

Hejhej!
 
Idag på svenskan var det dags för grupp 1, alltså de i klassen som tidigare varit flitiga med att ha in arbeten i tid, och som alltså då inte behövde mera tid att jobba ikapp, börja med att hålla sina tal inför halvklass.
 
Mitt ämne var: Harrison Ford. Bra va? Jag märkte att de flesta valt att prata om en upplevelse, som deras semesterresa, eller om krig eller historia, medan jag pratade om vår käre Dr Jones, bl a. Det tillhör ju historian nu, och jag var väldigt nöjd med valet. 
 
Jag pratade om de mest kända filmerna han hittils medverkat i, hans familj och hans bakrund. Hur hans karriär tog fart och att han tidigare varit snickare,  och bl a byggt ett eget hus i Wyoming. Och självklart då, varför jag valt att hylla honom, varför jag gillar honom och vad allt detta betytt för mig. Så jag vart nöjd! 
 
Visade även detta collage under hela talet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback