17

 
 
 
 
 
___________________________________________________________________________
LISEBERG
 
Glad 17-åring!
 
En mästare på Podracers. Precis lika bra som Anakin.. ^^
 
Naturbegåvning som gitarrist!
 
 
Då var man äntligen 17. Ett år till och det säger "unlock" för en hel del saker. Körkort, krogen, myndig (för det mesta), anses som cool, mer eget ansvar, säkert massa annat som står i lagen å grejjs som jag inte riktigt har koll på.
Hursomhelst så anses man som vuxen. Nu är man tonåring, om ett år vuxen. Så bra att man på exakt ett år kommer utvecklas och får en plats vid vuxenbordet på alla kalas. Eller?
 
Men....den tiden får vänta lite. Vid 17 års ålder händer inte jättemycket, rent..vad man får börja göra och inte. Det är helt enkelt det år man ska ha det trevligt och ladda inför det stora, tunga livet. Eller det nya awesome livet, kanske, beroende på om jag lyckas med det jag vill.
 
Imorse väcktes jag av en kör vars röster jag väl kände igen. Mammas, Jannes, Linneas och Elviras. Min familj (plus pappa egentligen inräknad då). De grattade mig på sängen och fick mina första presents, vilket jag fotat och finns överst i inlägget. Blev sååå glad för allt. Det var mpwah! Perfekt! The Hobbit på BlueRay + pengar + armband av mamma och Janne, och självaste RINGEN, one ring to rule them all-ringen av Elvira och Linnea. Otroligt! Så den gick jag runt å bar på resten av dagen.
 
(Smycket med Ringen finns att köpa på Guldfynd, där den är inglasad vid smycken "Till honom". Vadå "Till honom?" Daaáa?? Kan inte tjejer gilla det då elle? Jag känner en massa tjejer som gör det, och jag själv borde väl veta? :P Tycker bara det är onödigt. Men har vi tur kanske de menar att den borde vara till män, eftersom det bara är män i filmen som bär den. Vem vet?)
 

Det där var en liten parantes bara. Men hur som helst, jag är supernöjd med min födelsedag. Efter uppvaktningen på morgonen gav jag mig av till skolan (egentligen ledig pga inga lektioner). Dels för att lämna min älskade, älskade (my precious..) skoldator, men också för att Anna ville gratta mig med en liten present. Awww... 
 
När jag var hemma - sola och sedan äta min Ben & Jerry - glass jag också fick på morgonen, men glass på fastande mage när man knappt fått upp ögonen? - Nej tack.
 
Så det blev istället att jag och Elvira tittade på The Hobbit och myste på glass. Härlig eftermiddag.
 
Och på kvällen bar de iväg till en myskväll på Liseberg. Denna kväll skulle inte bli någon åka saker-kväll. Utan snarare en dag då vi firar mig, går runt i spelhallen och försöker vinna stjärnvinster på lotterier. Vilket vi aldrig gör (!???)
 
I spelhallen..där...där spelade vi faktiskt....spel! De trodde ni inte va?? ;)
Nä..men vi spelade å hade de sköj. Men när vi var påväg ut såg vi ett litet bås, och inuti en liten musik-studio. Man kunde spela in sin egen karaoke-version och få på skiva! 50 kr.

Eftersom jag var födelsedagsbarnet blev det jag som skulle pröva. Fanns flera tusen låtar att välja mellan, men tillsist valde jag "Welcome to the black parade" med My Chemical Romance. Inga låtar på listan toppade den låten, och den är ju underbar. Så nu finns min version på skiva. Hela familjen blev chockad över hur bra jag lät. Jo, vi är alla musikaliska i min släkt, men de hade tydligen inte hört mitt sanna jag. Fråga mig inte varför. Jag brukar ju sjunga hemma. Så vi lyssnade på "min skiva" hela tre gånger i bilen påväg hem. Hehehhe, ja, det var en härlig dag.
 
Nu är jag för trött så jag flamsar bort hela inlägget. Ska bli skönt att vila i 10 veckor (förutom 3 då jag sommarjobbar som sommarmusikant).. Hehe där kom mer musik in i det hela. Godnatt!
 
P.S Ännu en glädje med den 11/6 - min födelsedag. Kl 19.00 visades för första gången den nya trailern till The Hobbit - Smaugs ödemark. Såg den nu när jag kom hem. Den verkar ju skiiitbra. Legolas är med nu också. Det är ju bara så trevligt. Mycket verkar hända i den å mer av söta Bilbo. Blir nog kanoners! (y)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback