Skolavslutning

Det känns som det var igår man gick runt i skolan och fick en rundtur för att se hur allt såg ut, när man presenterade sig för den nya klassen och läsårets schema delades ut. Att det redan gått ett år är svårt att tro. Nu kallas man inte "etta" längre, utan härmed börja kallas "tvåa". 
 
Det är inte bara min titel som kommer ändras, utan hela min vardag. Till hösten kommer jag som sagt vara på en ny skola, ny resväg, ny klass å nya lärare. Det känns inte så bra just nu när man inte vet exakt var man hamnar och sådär, men jag vet att det alltid ordnar upp sig i slutändan. Det blir ju bra på något sätt.
 
Men jag har även bestämt mig för att inte tänka så mycket på höstterminen under sommaren, utan bara fokusera på min sommar, vilket låter rätt självklart eftersom mitt sommarlov äntligen börjat.
 
 
Förutom avslutning i skolan med en liten konsert i skolans teater (där jag var med), tal från lärarna och tårta med alla ettor i bamba, bestämde vi i klassen att vi själva skulle ha en liten avslutning med grill. Vi blev tillslut 18 st som drog hem till Julia där vi käka go kôrv, spelade boul å pratade en hel del. De flesta  ska ju med mig till den nya skolan, men tyvärr inte alla. Så några tog man ju farväl av ordentligare än andra. 
 
 
 
(Galenskaparna: "Boul är ett spel som vi fått från ett främmande land...")
 
Bara så alla vet...jag drack saft....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback