Våren var som vackrast när du kom till mig

Imorse hände något riktigt najs. Istället för att börja 8.50 med rätt så trökig Naturkunskap, blev istället lektionerna inställd med min lärare, så idag börjar man istället 12.55.
Som tur var hann jag bara fram till busstationen som ligger ca 7 minuter från mitt hem, innan kusinen min ringde, så de e gött!
 
Nu sitter jag här hemma med mamma. Vi dricker lite te, jag sitter lite här med datorn, och sedan ska vi kolla lite på Macgyver. En gammal 80-talsserie som e sådär småmysig ;)
 
Känner även att våren är påväg. Det har den i för sig varit ett par dagar nu, men solen lyser som aldrig förr! 
Det börjar påminna mig om alla olika spännande event nu inför våren/sommaren.
 
 
5 April - Anders & Måns-föreställning (Primater med topplån)
 
Detta är något helt nytt för mig, vilket bara det ska bli väldigt roligt. Men dessa två herrar har underhållit mig under några års tid med gamla klipp på Youtube från "Fråga Anders och Måns", och "Succéduon", bl a. De flesta känner ju igen dem, och de har just nu en turné runt om i Sverige. Jag och Linnea har fått tag i varsin biljett till föreställningen i Göteborg! Ska bli riktigt roligt att se dem båda live!
 
6-7 april - Scifi-mässan!
 
Det här är en av de största höjdpunkterna under hela året! De får aldrig sluta med dessa underbara mässor! Man blir aldrig riktigt nöjd efter en timme eller två. Man måste gå heeela dagen, kanske till och med båda dagarna. Sedan får man vänta ett år....
Jag har fått hem en hel del fina saker därifrån. Harrison's autograf, två posters från Star Wars, filmer, olika snygga knappar att ha på väskan o massa annat. Nu i april ska jag nog satsa på autograf (om jag vågar?) från "Gimli - Lord of the Rings" (John Ryhs-Davies) och "Lando Calrissian - Star Wars" (Billy Dee Williams). Vet inte om jag vågar, haha, men vi får se. Sedan en dörrposter, som jag kollat in redan för tre år sedan.
Sedan får man ju alltid med sig något hem som man inte räknat med. Aldrig att jag trodde att jag skulle få tag på en autograf från Harrison. Det fanns nämligen ingen 2010. Betalade ju 900 :- för den. Det var han värd :)
 
10 Maj - 30 årsfesten - Galenskaparna & After Shave
 
 
Nu har vi väntat alldeles för länge på dessa goa glittergossar. Vi bokade biljetterna till 30 årsfesten...vintern 2011! Sedan blev ju tyvärr Knut Agnred sjuk vintern 2012, och vi går ju inte på någon föreställning när inte han är med, så vi fick möjlighet att flytta fram våra biljetter till 10 Maj, vilket var jättebra. Det har ju tagit lite längre tid nu..ett halvår framåt. Men...det var det värt! 
Att Knut var sjuk var egentligen inte enda anledningen, däremot en stor sådan. Det var även att en av mina systrar inte kunde följa med(!) pga sin egen uppvisning i skolan. Så vi är så tacksamma så :)
Första raden också...det blir INTE dumt!
 
8 Juni - Håkan Hellström på Slottskogsvallen - Göteborg
 
Under 2011 så var ju Håkan verkligen sommarens fokus för mig och familjen. Jag och Linnea framförallt, eftersom vi är de som lyssnar på honom mest, och var på tre (tror jag) konserter det året. Kanske det var fler? Jag minns inte, så många. Men då var det i Slottskogsvallen, Liseberg, Lysekil...ja de är nog dem.
 
Den 8 Juni är det alltså återigen på Slottskogsvallen! Där var det bäst, kan jag säga nu såhär i efterhand. Sicket drag! Sicka fyrverkerier! Sicken Håkan! :D
 
Denna gång blir det bara jag och Linnea. I Lysekil var det ju även pappa och Elvira. Men detta blir roligt! Läste även att filmen "Känn ingen sorg" har blivit framflyttad till juli 2013! Då blir det ju så go sommar för då blir det album - konsert - film !
 
Just nu känner jag verkligen ingen sorg ;) Jag ser ljuuuust på framtiden!
 
Här är mitt blogginlägg från 2011, dokumenterat från Slottskogsvallen. Enjoy!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback