17 år av underhållning

Galenskaparna och After Shave har sedan den 11 September 2012 firat sina 30 år tillsammans med en föreställning som blev totalt 3 timmar långt, med ett nummer för varje år. 
 
Imorgon är det ÄNTLIGEN dags för oss att gå på detta. De firar, och har firat en tid nu, 30 år. Men jag firar 17 år. Jag har alltså känt till dessa goa människor - Claes, Jan, Anders, Peter, Knut, Per & Kerstin - i 17 år nu och aldrig tröttnat på några av deras produktioner. 
 
Har ju tidigare varit på Hagmans konditori, deras senaste föreställning, live på första raden. Att se (åtminstone fyra av dem) i verkligheten är något väldigt speciellt. Har ju även sett Claes egna föreställning när han körde massa roliga saker helt själv, och besökt Peters grav och lite sådär. Så sett dem har jag ju. Men imorgon blir det annorlunda.
Imorgon blir det endast sådana saker som jag kan utantill och har sett sedan jag var liten, fast nu i andra versioner. Nu är de äldre, Kerstin och Peter är inte med, det händer just då, och givetvis annat tonläge på de repliker man är så van vid att höra på ett visst sätt.
 
Kan inte vänta tills imorgon. Men..man ska inte längta för mycket. Rätt vad det är, är showen slut och det  roliga är över på ett ögonblick. Men imorgon ska jag bara njuta. Och kanske gråta en skvätt, vem vet? Är rädd för det. Att sitta på första raden och gråta. Ingen höjdare. ^^
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback