Ikväll är Sverige i fokus

Eurovision är inte detsamma utan lilla Rybben..
 
Sedan den 26 maj 2012 har jag sett fram emot denna kväll. Att se hur det kommer se ut när Sverige för en gångs skull håller i det. 1999 vann vi ju, men då var man så liten så man kommer ju inte ihåg något.
 
Men, Sverige, Petra Mede...inte illa pinkat ändå. Tycker hon grejade det bra, skulle aldrig klara att stå och prata inför hela Europa. Naj naj..inget för maj...:P Och Sarah Dawn Finer gör ju sin lilla del bra :)
 
Att Europa ikväll får en känsla för hur Sverige är, är ju gött. Jag menar, de flesta känner ju till ABBA, vilket är till vår fördel. Vi får la hoppas att resten av Europa lär sig lite kulturvett efter detta ;) Ne, det är bra att man har kultur, och jag gillar att vi faktiskt gör lite narr av oss själva. Det ska vara så svenskt och trevligt, men här vänder de på det på ett väldigt bra sätt som blir roligt. Iallafall för oss svenskar.
 
Så nästa gång: Torsdag och sedan...FINAL!
 
Jag visste faktiskt inte att de som vann automatiskt gick vidare. Egentligen logiskt kanske, men ändå. Så blev positivt överraskad när jag upptäckte detta. Vi får hålla tummarna för Robin nu då...Nu jädrar ska vi vinna igen! :D
 
Kvällens favoriter: Birds (Nederländerna) och Solayoh (Vitryssland).
 
Ha en bra kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback