Om mig

Tänkte att det var dags att göra en liten uppdatering om mig själv, med hjälp av en liten enkel "Om mig"-spalt. Dessutom är det rätt kul att fylla i dom, faktiskt..^^
 

1) Har du ett smeknamn? Ja. Har sedan jag varit liten kallats Otto. Det var min pappa som började med det. Även Ottila Kroksholmen i skolan..(it's complicated)

2)Vilket ämne är ditt favorit i skolan? Det har alltid varit svenska och samhällskunskap. Det ligger väl fortfarande i tiden, men efter nästa läsår hoppas jag kunna skriva in media-kurserna också. :)

3)Favorit dricka? Coca Cola, Fanta Exotic (går inte att sluta dricka!) och vatten

 

4)Favoritlåt just nu? Lyssnar på så många juu! Det är väl May it be med Enya fortfarande då.

5)Vilka namn skulle du namnge dina barn? Min syster är mer intresserad av det där, men har några pojknamn jag tycker är fina och enkla: Peter, Anders och Erik. Inga flicknamn ännu.

6)Tränar/ sportar du? Tränar med gymkort på Sportlife.

7)Favoritbok? Ser fram emot "Sagan om Ringen", naturligtvis. Men har ingen direkt favorit. Håller på och läser "Låt den rätte komma in" och den är väldigt spännande.

8)Favoritfärg? Svart och röd.

9)Favoritdjur? KATTER! Alltid gjort kommer alltid att göra.

10)Favoritparfym? Kenzo

11)Favoritårstid? Vinter

12)Vilket program läste du under gymnasiet? Läser* Samhäll-Media.

13)Har du varit utomlands? Vart har du varit? Utomlands och utomlands. Vet inte om det räknas. Räknas verkligen Norge och Danmark? Om ja, japp det har jag!

14)Hur många språk talar du? Svenska, engelska och bedrövligt dåligt spanska.

15)Hur många syskon har du? Två storasystrar <3

16)Favoritaffär? TeknikMagasinet är alltid roligt. CDON.com handlar man en del på, och kikar även runt på roligaprylar.se

17)Favoritresturang? Hmm..Jensens bøfhus? Äter sällan på riktig restaurang. Men det eller Pizza hut!

18)Tycker du om skolan? Att en hel del bör ändras, men att min skoltid ändå varit lugn och mild. Många har ju problem med skolan eftersom de inte får rätt hjälp. 

19)Favorit kanaler på youtube? PsykakutenTV, AlexanderRybakVideo, SuperEd86, officialthehobbit, HakanHellstromVEVO och många fler..:)

 

20)Favorit serie? That 70's Show, heeelt klart. Andra favoriter: The IT Crowd (Även en stor favorit), How I met your mother, Simpsons, Scrubs, Family Guy och Jims värld.

21)Favorit film? Svårt att säga en..De som följer mitt liv vet vad jag gillar. Lord of the Rings, Star Wars, Harry Potter och Indiana Jones är dom stora favoriterna. Sedan finns en rad fler, de flesta från 70-90-tal

22)PC eller MAC? De är bra på olika sätt. Ska man ha en speldator, och eftersom jag alltid haft det i min uppväxt - PC. Ska man redigera och vill ha en dator med stil - MAC.

23)Vilken telefon använder du? Avskyr min mobil. Touch å allt. Vet inte vad den heter, men det är en Samsung iallafall. Det är en tillfällig mobil. 

24)Hur lång är du? Ca. 1.56 cm

 

Sådär! Lite random frågor, men det är ju i för sig lite kul :) Hoppas ni hade en fin lördag. Själv spenderade jag den med Linnea. 

Imorgon ska vi gå en promenad på 1,2 mil med pappa. Den jag gått två gånger tidigare. Så det gäller att ladda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback