Oh, the weather outside is brightful

Foto: Ottilia Holl 
 
 
Sent igår kväll då jag, syrrorna och pappa satt och tittade på film, får vi se att det äntligen faller ner snöflingor ner från himlen. Och det är inga små inte, utan riktigt stora flingor. Klockan är runt midnatt, men vi bestämmer oss ändå för att ta oss en promenad i snön. 
 
Det är kramsnö av högsta kvalité! Snöflingorna är så stora och så många att det blir skugga av dem och man får titta ner för att inte få dem i ögonen. Men oj vad härligt det var! Jag blir som (är alltid sån i för sig) ett barn såfort jag ser t ex en julbelysning eller snö ute. Det är något jag står för. Man ska inte växa upp för tidigt. Åtminstone inte låtsas vara vuxen för tidigt. Ett gott råd är att försöka vara så barnslig man kan hela livet. Då menar jag inte att man inte behöver ta något ansvar. Men man ska se allt ur sitt inre barns perspektiv. Då får man förståelse för mer saker i framtiden och samtidigt en gladare själ.
 
Nog om det. Tog dessa bilder på denna underbara snö! Är så glad att det ligger kvar på marken och inte blivit brun slask än. Ikväll och inatt är det minusgrader. Sist jag kollade var det -6 C° ute. Men är säkert mer nu. 
 
 ©Ottilia Holl
 
Härligt winter wonderland man bor i!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback