En dagsutflykt till Oslo

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite bilder...ja, en hel del bilder, från vår och pappas dagsutflykt till Oslo. Istället för att springa runt, utklädd till indian på skolans fältstafett, blev det istället en oförglömlig resa. 
 
Resan tar ca 3 ½ timme med buss. För er som har varit i Oslo, vet vad jag pratar om. Vi besökte många kända platser, t.ex. Regeringskvarteren.....ja, ändå bra att ha sett det. De har fortfarande inte fått allt lagat sedan attacken.
 
Sedan besökte vi Aker Brygge (Där bl a Alexander Rybak boooor ^^), samt Operahuset (där även Alexander har spelat vid ett flertal tillfällen. Äger du Alexanders film "Fairytale - The Movie", och går till extramaterialet, kan du se en hel konsert därifrån). 
Det häftiga med den operan var att designen gjorde att man kunde ligga och sola på det stora taket. Allt var som en stor uppförsbacke.
 
Vi var i Oslo ungefär 12 timmar, gjorde vad vi kände för. Vi avslutade dagen på Hard Rock Café, där de bjöd på den godaste hamburgaren jag/vi någonsin ätit! Rekommenderas!!! 
 
Sedan var det 3 ½ långa timmar hem igen, men det var det såklart värt.
 
Jag om någon, bör ha varit i Oslo/Norge, kan man tycka. Eller, snarare, jag får höra det väldigt ofta. Men det har helt enkelt inte blivit av. Har bara befunnit mig i den yttersta, yttersta utkanten av Norge, nämligen gränsen mellan Norge och Sverige, och jag vet knappt om det räknas...?
 
Men nu har man varit där, och visst, det kan låta lite. Har många vänner som reser utomlands minst 1 gång om året. Det kanske är normalt, men i min familj är det inte det. Vi campar, that's it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback