Min biohöst 2014

 
En väldans massa filmer att se i höst!
 
Detta är de tolv filmer jag sorterat ut av den enorma filmlistan inför hösten. Som ni säkert märkt är jag en fantasy/action/äventyr/sci-fi-nörd, därför finns det en del sådant här. Men även komedier och en dramafilm.
 
Tänkte kommentera var och en. Vad jag ser fram emot etc.:
 
The Hunger Games - Mockingjay del 1:
Eftersom jag har sett de tidigare filmerna är det ju surt att inte ha sett avslutningen. Har inte läst böckerna så har ingen aning om hur de ska kunna fylla ut två filmer efter allt som redan hänt. Men det blir intressant att se.
 
Into The Woods:
Har inte läst så mycket om den, men bilderna från filmen samt beskrivningen gör det intressant. Det står att det kommer finnas inslag av gamla sagor så som Rödluvan, Askungen, Jack och Bönstjälken och Trassel. Det blir nog lite som alla de övriga filmer de förnyar. T ex Maleficent och Snow white and the huntsman.
 
Night At The Museum 3:
Älskar man filmerna så älskar man dem. Det gör jag medan resten av familjen avskyr dem. Så enkelt är det. Jag tycker den har en bra handling, är vääääldigt rolig såklart och givetvis, bra skådespelare!
 
Interstellar:
Detta kan vara en av de filmer jag ser fram emot mest. För några månader sedan fick man se trailern för den och den verkar riktigt bra. Dessutom spelar ju den Oscarsbelönade Matthew McCartney huvudrollen så det kan nog inte bli fel!
 
Fury:
Man brukar känna på sig när en bra film är på g. Särskilt när Brad Pitt valt den. Filmen utspelar sig under slutet av andra världskriget, vilket är en rätt vanligt utgångsläge för krigsfilmer. Den har fått väldigt bra betyg så jag ser fram emot den!


A Walk Among Tombstones:
Jag älskar det mesta med Liam Neeson. Denna film tror jag har en del likheter med Taken-filmerna just för att Liam även här, spelar en bad ass kille som letar efter mördare/skurkar (som mördat en knarklangares fru). I denna roll ser vi Dan Stevens som är en nykomling bland mina favoriter! Många säger att den är mer brutal, men det får vi se. 
 
Dracula Untold
Detta verkar vara en väldigt nytänkande tappning av Dracula. Huvudrollen spelas av Luke Evans (spelar även Bard i The Hobbit-triologin), vilket är kul. 
 
The Hobbit - The Battle Of The Five Armies
Jag räknar ner varje dag. Att försöka inse att detta är slutet är svårt. Att även ha läst boken gör ju att man vet mycket vad som kommer att hända, vilket gör att man måste förbereda sig på en del scener. Mer säger jag inte.
The Hobbit-filmerna och Sagan om Ringen-filmerna är en sån stor del av mitt liv och jag undrar ofta hur mitt liv skulle sett ut utan dem. <3
 
Dum och Dummare 2:
Jag älskar Jim Carrey. Så är det bara. Jag älskar Dum och Dummare. Så är det bara.
 
The Maze Runner:
En action thriller man bara inte kan undgå. Jag och pappa har länge pratat om att vi ska se denna ihop!
 
Boyhood:
Det här är så otroligt intressant. Jag hade alltid en tanke när jag var liten och jag såg på en film där de visar en pojke, som under filmens gång växer upp. De byter ju självklart skådis eftersom de inte kan vänta i 20 år på att barnet ska bli vuxet, vilket jag trodde och hoppades att de skulle göra, just för att de aldrig brukar kunna hitta lika skådisar.
Denna film har uppfyllt min önskan. Under tolv års tid har de väntat på att pojken i filmen ska växa upp. Nu är han i 20-årsåldern. Det är en sådan otrolig idé! Många tror att den kommer vinna Oscar för årets bästa film. Vi får se...:)
 
Wish I Was Here:
Zach Braff (har även spelat J.D i tv-serien Scrubs) är en stor favorit. Den verkar vara en vanlig, mysig och lärorik film. Filmen handlar om den misslyckade skådisen Aidan Bloom som är 35 år, gift med två barn och dagdrömmer att han är rymdriddare. När barnen måste lämna privatskolan går Aidan motvilligt med på att hemundervisa sina barn, resultatet är katastrofalt så han väljer en ny variant av lärande. Genom att lära sina barn om livet, så upptäcker han sidor hos sig själv så han inte visste fanns.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback