Summering av 2014

Nyårsafton. 2013 ringas ut, och 2014 tittar ut.
 Min kära kusin Oscar kom äntligen hem från Nya Zeeland (Man var/är inte lite avis...)
 Fick nyckeln till Erebor av Oscar i julklapp. Det gjorde det ju inte sämre att han köpte den i Nya Zeeland när han besökte Hobbiton, heller.  
Vi fick bokat biljetter till den enda konsert Håkan tänkt ha 2014. Som vanligt skulle han ju vara på Slottskogsvallen. Men alla vet säkert att det inte riktigt blev så, utan något mycket större. Mer om det längre ner i summeringen.
 
Alexander deltog i Så ska det låta, för tredje gången.
 TV6 höll sitt klassiska Star Wars maraton. Tummen upp för det!
 
Alexander var med i norska versionen av "Så mycket bättre".
 My Chemical Romance's sista album släpptes. En samlingsskiva med alla deras käraste låtar. 
 Oscarsgalan! En riktig höjdpunkt på året! Satt uppe hela natten och tittade. Ser fram emot 2015!
 Syrran fyllde 20! Vi käka på restaurang och såg "Need for speed" på bio!
Sjätte gången jag mötte Alexander. Trevligt!
 Gick på mycket bio, givetvis. Kommer fler inlägg om det nedan. Men denna dag gick jag med båda mina systrar och hade dubbelbio. Alltså att man ser två filmer efter varann. Underbart!
 
Den årliga SciFi-mässan! Gick med min kära syster och några av mina klasskompisar :)
 
1 Maj - jag övningskör första gången. Jag körde runt, runt på en parkering med pappa.
 Star Wars dagen varje år!
 Sanna Nielsen represernterar Sverige i ESC 2014 med låten Undo och kommer trea!
 Vår lilla Alexander blir 28 år!
Syrran är med i P4 och spelar upp sin låt "Distraction" för första gången.
 
Visade min konstnärliga sida.
 
Familjeresa till Oslo.
 
H Å K A N
Sommarens höjdpunkt. Var du inte där så har du missat något. Sicken stämning!!!!
 JAG BLIR 18!
 Firade midsommar med Elvira, Ahm och Eau. Så gott och så mysigt!
 Elin blir 18 år, och vi åker till Lilla Edet och grillar. Hade tyvärr ingen bättre bild. En bättre bild vore ju t ex...en bild på Elin, kanske. 
Såg Maleficent på bio med kära, kära Ahm.
 
Den årliga campingen med mamma, syrrorna och Anna och Oscar. Tyvärr utan Melker, men istället får deras nya lilla valp Ben följa med för första gången. Blir ju kul det med. Men är det camping så har det fallit så naturligt och man tar för givet att Melker ska vara med oss <3
 Köpte min awesome, superawesome trollstav/fjärrkontoll. 
 
Syrrorna, jag och Ossi tar oss friheten att spendera en augustikväll med häng på Hard Rock Café och Sticky Fingers. Världens godaste hamburgare på Hard Rock, och svingo Coca Cola på Sticky. Tummen upp!
 
Kvalitét på Liseberg! Knut, Per, Jan och Anders besökte Lotta på Liseberg och vi satt fasligt nära! Har bara sett dem live två gånger tidigare, och då på Lorensbergsteatern, på deras egna shower. Så det var lite annorlunda att se dem på det här sättet. Bäst kväll med älskade Linnea.
 Min och Annas spontantripp till Borås. Så går det när busskortet räcker längre än man förväntar sig..
 
Bokbord och skoldebatt inför riksdagsvalet 2014. 
 Mitt röstkort anlände och jag röstade för första gången och jag kan säga att min sida vann.
 Fick äntligen köpt senaste säsongen av TWD och efter allt strul med Hemmakväll fick jag ersättning. Har skrivit allt om det i det riktiga inlägget om ni letar under fliken September 2014.
 
Melker avlivas efter att ha varit svårt sjuk och gammal. Kommer alltid att sakna honom.
 Sedan My Chemical Romance splittrats har jag dag för dag insett att jag aldrig kommer få se dem uppträda framför mig. Men mitt hopp har åter tänts. Jag har kommit så långt det går. Fick äntligen beställt biljetter till Gerard Ways (sångare i MCR) egen konsert i Stockholm 3 Februari. Överlycklig!
 
 
Såg Interstellar på bio med systrarna. Jag säger bara, får inte Interstellar en Oscar för bästa film eller nåt så vill jag inte leva på den här planeten längre. Kanske säger för mycket nu, men ni som sett den förstår säkert mitt resonemang.
 Gjorde och klarade halkan!
 
Belysning opp!
 The Hobbit: Femhäraslaget på midnattsvisning. Något jag aldrig glömmer och något jag aldrig tänker sluta glädjas och sörjas åt.
 Julafton och allt därimellan! Julfilmer på tv, godis i överflöd och många paketer!
 Nyår 2014-2015!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback